Facebook

Content marketing a jeho přínos

16.01.2015 | Jan Rybařík | Profil na Google+

Téměř všichni jsme si zvykli na mnoho podob internetových reklam, které nás obklopují na každém kroku. Internetový marketing se stále vyvíjí a jeho trendy se mění každým rokem, zatímco dříve se spoléhalo především na zajištění zpětných odkazů a viditelné PPC reklamy, dnes se stále více dostává do popředí content marketing.

Samotný content marketing je propagací, která je založená, jak již z názvu vyplývá, na obsahu. Málokdo chce být otravován nudnými články, a jelikož je jich na internetu mnoho, content marketing by je měl vystrnadit a přinést uživatelům natolik zajímavý obsah, který je donutí si daný článek přečíst až dokonce a postarat se tak o popularitu.

Jaké má podoby

Za content marketing lze považovat jakýkoliv textový obsah, který je vytvořený právě za účelem získání pozornosti čtenářů. Nejčastějším typem jsou novinky na webu a newslettery. Ať už je webem online magazín nebo internetový obchod, pravidelné kvalitní články si vždy své čtenáře najdou a pokud jsou skutečně přínosné, tak se z nich stanou stálí návštěvníci, kteří zvýší návštěvnost a také obrat. Kromě novinek a newsletterů jsou oblíbené také PR články a články na sociálních sítích, i to jsou účinné zbraně, kterými se osloví mnohem širší okruh uživatelů, než v případě publikace na webu. Ještě snadnější možností je, pokud se obsah z centrálního webu sdílí. Nezapomínejme ani na ukázková videa či infografiky.

Jak s content marketingem začít

Nepřipadá vám váš web prázdný a bez nového obsahu? Ideálním startem je založení sekce s novinkami, kde budou publikovány tematické články. Takové články sdílejte na sociálních sítích. Pokud máte možnost, domluvte se s partnerským webem a vyměňte si články, oslovíte tak více lidí. Možnost se nabízí i u známých PR webů a záložkovacích systémů.

Na co si dát pozor

Zapotřebí je dbát na kvalitu a nepsat články násilím i přes skutečnost, že se na web nehodí, v takovém případě by mohl mít takový marketing i opačný efekt. Pokud provozujete například internetový obchod, tak uživatele zajímá zejména sortiment, nikoliv textový obsah, proto by měly mít produkty na webu přednostní zobrazení.

Obsah webu se stane jeho vizitkou a jedním z důvodů, proč k vám uživatelé budou chodit. Pokud se rozhodnete o content marketing prostřednictvím článků na jiných webech, snažte se vyhnout duplicitě, tedy publikování stejného obsahu na více webech. Rovněž je třeba dát pozor na staré PR weby bez ranků, které mají minimální návštěvnost.

Content marketing jde vždy dělat kvalitně a to tak, že svojí kvalitu ukážete všem. Možná, že jste už s content marketingem začali a považujete ho jen za novou frázi, kterou se pojmenovává něco, co už dávno znáte. V každém případě je textový obsah jedním z faktorů, které rozhodnou o úspěchu, proč se tedy na něj nezaměřit jako samotná nástroj propagace.

« Všechny články

Komenáře

Vložit komentář